Tündérkertem

Új élet - új varázslatokkal

Kerttervezés indul!

Az utóbbi 10 évben szinte folyamatosan vágytam vissza a kis falumba. Több oka volt ennek: az első nyilván a család, aztán meg persze a természetközeliség és az ismerős közösség. Szerencsémre a Sors visszavezetett ide, s már alig várom a következő tavaszt, hogy palántázhassak és veteményezhessek a kiskertemben. :) 

Már jónéhány éve megtetszett az Angliában előszeretettel alkalmazott magaságyásos módszer, aminek rengeteg előnye van:

- nem kell görnyedve kapirgálni, ezáltal sokkal kellemesebb elfoglaltság 
- a termőföld és a komposzt egyszerűbben keverhető, így nincs szükség műtrágyára
- sokkal egyszerűbben karban tarthatóak és elkülöníthetőek az ágyások

A tervezéshez Brigitte Kleinod és Manfred Stiebler: Magaságyások - Kevés hely, sok lehetőség című könyvét használom, ajánlom minden kezdő kerttulajdonosnak szeretettel.

A feljebb felsorolt okok mellett még meg kell jegyeznem, hogy sajnos a termőföld errefelé nemigen alkalmas a legtöbb növény termesztésére, így minden bizonnyal a legmegfelelőbb módszer arra, hogy saját kertem lehessen.

 3673fbd462689da754f4c78e44242530.jpg

(A kép forrása: kert.tv)

Szóval már tervezgetem, hogy hány ládát szeretnék (szerencsére van hely bőven a kertben), hogy mit és mi mellé fogok veteményezni/ültetni és hogy hogyan érjem el a lehető legjobb termést már az első évben.

Szerencsére a faládákat papa a télen elkészíti majd, így az is házi gyártmány lesz. Addig pedig gyűjtögetem az információkat, az ötleteket és a magokat is. :)

Azért izgulok ám! :)

Van már tapasztalatotok a magaságyásokkal kapcsolatban? Írjátok meg, amennyiben igen! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://myfairygarden.blog.hu/api/trackback/id/tr2114117273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tündérkertem

Írásaim a mindennapjaimról szólnak, amelyek egy pici, múlt századból ránk maradt falucskában telnek el. Portám kapuin belül saját kis csodavilágomat dédelgetem. Új erőkre támaszkodom, amelyben a fő irányadó a béke és a nyugalom, valamint a kétezi munka. Ha van kedved, tarts velem! :)

Friss topikok

  • FairyGarden: @Csaba121: Azt hiszem, tudom miről beszélsz! :) Ott nekem a földszinti előcsarnok üveg tetőszerkez... (2019.07.25. 22:23) Varázslatos lépcsősorok
süti beállítások módosítása