Kedves 6. osztályosok,
a mai alkalommal egy nekünk már teljesen természetes jelenséggel fogunk foglalkozni: a reklámmal.
Kérlek benneteket, hogy mielőtt a feladathoz látnátok, olvassátok el a reklámok jellemzőit.
A reklám a hírcsere egy formája, rendszerint egy bizonyos termék vagy szolgáltatás megvételére, illetve igénybevételére ösztönöz, esetleg egy egész márka, cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hírverés.
Reklám és a marketing
A reklám a marketing része. Mindkettőnél cél egy bizonyos termék vagy szolgáltatás eladása, a fogyasztásra ösztönzés. Míg azonban a reklámnál egy üzenetet juttatnak el a fogyasztóhoz ("válaszd ezt"), a marketing magát a terméket próbálja vonzóbbá, jobban eladhatóvá tenni. Idetartozik a termék csomagolásának terve, az árkalkuláció, a márka, a termék helyének megválasztása a boltban, az akciók [leárazások, 0% kamat]. Ezen korábbi terjesztési módok mellett a 2010-es évektől kezdve egyre jelentősebb az internet közösségi terein megjelenő reklámhordozók és terjesztési módszerek szerepe. A Facebook, Instagram, YouTube, Ustream, Prezi stb. lehetőséget biztosít arra, hogy az internet közösségi tereit használók hatalmas közösséggel osszák meg az általuk készített fényképeket, filmeket, írásokat, animációkat.
Reklámtörténet:
Visszanyúlik egészen az ókorba, ahol a borokat tartalmazó amforákat különböztették meg (falra festett hirdetések).
A reklám fejlődése a nyomtatás elterjedésével indulhatott meg igazán (Angliában a 15. században jelent meg az első szórólap). Az ipari forradalom után a 19. században fordult elő először, hogy valaki nagyobb hirdetési felületet vásárolt.
A reklámszövegírás Charles Austin Bates (1870) nevéhez köthető, aki díjazás fejében fogalmazott hirdetési szövegeket.
1972 előtt kizárólag grafikus reklámok léteztek Magyarországon, fényképes hirdetések még nem. A nagy áttörést Tóth József (fotóművész) Füles-nek a Tehéntúró reklámja hozta 1974-ben. Fotóján túróból megformált bocifej volt, aminek orrlyukai félbevágott paradicsomból, fülei félbevágott zöldpaprikából, szarvai pedig két kifliből voltak.
Feladat:
Készíts egy reklámplakátot a kedvenc édességednek/gyümölcsödnek vagy üdítőitalodnak/ásványvizednek!
Igyekezz átgondolni minden lehetőséget!
Fordíts figyelmet arra, hogy kiknek (milyen korosztálynak) szól a reklám!
Találd meg a legjellegzetesebb színeket és formákat a kidolgozásnál!
Legyen lényegre törő és igényes!
Amire szükséged lesz:
- a kreativitásod
- rajzlap (állított helyzetben)
- grafitceruza a vázlathoz
- színes ceruza, vagy filctoll, vagy vízfesték a kidolgozáshoz
Beküldési határidő: 2020.06.08., hétfő, 12:00
Jó munkát kívánok mindenkinek! :)
Orsi néni
Néhány ötletes reklámot találsz a képre kattintva. Másolni nem ér, inspirálódni igen! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.