Tündérkertem

Új élet - új varázslatokkal

Lusta vasárnapi vacsora
avagy hogyan használjuk fel a szombati maradékot (vol.1)

Nos, sajnos nem igazán tudtam eddig jelentkezni, pedig nem így terveztem. No de most itt vagyok, s egy olyan ötlettel, ami a gyakorló háziasszonyok heti problémája. Ez pedig nem más, mint a maradékok (újra)felhasználása.

Ma - mint minden vasárnap - édesanyáméknál ebédeltem. Persze ez így jó, mert nem kell vasárnap reggel is a konyhában állni, viszont délután szöget ütött a fejembe, hogy mi is lesz így a vacsorával. A tegnapi sült csirkéből maradt két comb, de köret és saláta nem... No, ebből most (mivel a fagyasztóból egy vacsora miatt nem akartam kivenni semmit sem, mert az nagy adag lett volna) varázsoljunk magunknak valami finomat.

A rizst nem szeretem annyira, bulgurhoz most nem volt kedvem, és egyébként is olasz étel rajongó vagyok... Legyen egy tésztaétel. Spagetti mindig van itthon, általában durumlisztből készült, úgyhogy ebből nem lehet gond.

No, akkor nézzünk szét a hűtőben. Akadt benne némi húsos szalonna (két szeletnyi), ez is jöhet. Tejföl is van még egy kis pohárral, épp jó lesz. A kamrában volt friss paradicsom, vörös- és fokhagyma is. Nagyon jó, meg vagyunk mentve! :)

A hagymát apróra vágtam és egy kis olivaolajon megfuttattam, majd hozzáadtam a felcsíkozott szalonnát. Beletettem a felkockázott paradicsomot, és az apróra tépkedett csirkehúst, amit lefejtettem a csontokról. Hagytam párolódni egy icipici vízzel és tengeri sóval (tényleg csak minimálissal, mert a sonka és a hús is sós volt eleve). Közben forraltam vizet a tésztához, majd feltettem főni. 12 perc alatt a szószt sűrűre forraltam, majd hozzáadtam a tejfölt. (Tudom, furcsa párosítás, de igen jó íze van a paradicsommal szerintem.)

40125328_371129673421934_6761266667029790720_n.jpg

Egy pár percig forraltam együtt, amíg a tészta megfőtt. Leszűrtem, lecsepegtettem, majd a szószhoz adtam és átfograttam, és lekapcsoltam alatta a gázt.

A holnapi munkanapra gondolva etéltartó dobozba is tettem egy adagot némi reszelt sajttal. 

40161385_957123237806802_3417343681714192384_n.jpg

Mivel a vasárnap este nem az igazi egy jó film és egy kis nasi nélkül (no meg ha már a konyhában voltam), így kiválasztottam 2 szép szem körtét és egy szem nyári almát, amiket keresztanyám kertjéből kaptam ma.

40197086_246256316229529_415270543785197568_n.jpg

Összekockáztam őket, s némi natúr joghurtot összekevertem egy kis doboz zsírszegény túróval (mindkettő Pilos, a Lidlben kapható), barna cukorral, s rászórtam a gyümölccskockákat, valamint néhány szem szőlőt. A holnapi munkanapra gondolva elfeleztem az adagot, hogy maradjon tízóraira is. Nem biztos, hogy fog... ;)

40139969_467620120383727_1734661798214238208_n.jpg

Ti hogy használjátok fel a maradékokat? 

A bejegyzés trackback címe:

https://myfairygarden.blog.hu/api/trackback/id/tr2014204115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tündérkertem

Írásaim a mindennapjaimról szólnak, amelyek egy pici, múlt századból ránk maradt falucskában telnek el. Portám kapuin belül saját kis csodavilágomat dédelgetem. Új erőkre támaszkodom, amelyben a fő irányadó a béke és a nyugalom, valamint a kétezi munka. Ha van kedved, tarts velem! :)

Friss topikok

  • FairyGarden: @Csaba121: Azt hiszem, tudom miről beszélsz! :) Ott nekem a földszinti előcsarnok üveg tetőszerkez... (2019.07.25. 22:23) Varázslatos lépcsősorok
süti beállítások módosítása