Tündérkertem

Új élet - új varázslatokkal

Színkeverési feladatok - online tanítás, rajz, 5. osztály

Kedves 5. osztály!

Elérkeztünk egy olyan témához, amellyel már találkoztunk év elején: a színekkel fogunk foglalkozni.

szintan.jpg

Felteszek most néhány kérdést, hogy felelevenítsük a színkeverésről tanultakat! (A válaszok a füzetedben vannak.)

Melyek a főszínek? (vörös, citrom, kék)
Ezekből milyen színeket keverhetünk ki? (vörös + citrom = narancs, vörös+ kék = lila, citrom + kék = zöld)
Hogy hívjuk ezeket a kikevert színeket? (elsődleges kevert színek)

Feladat:

Színeket fogunk keverni ma, amelyhez festékre és türelemre lesz szükségetek. :)

A következő módon oszd fel a rajzlapodat: én 4 cm x 4 cm-es méretű négyzeteket rajzoltam, de készíthetsz a helyükre köröket is, ha neked az jobban tetszik. Akkor a körző szárait  2 cm-re nyisd ki.

Tegyél közéjük + és = jelet, ahogy én tettem.

img_20200424_091457.jpg

Ha ezzel készen vagy, kezdődhet a festés! :)

Kérlek, hogy az első három sorban a következőképp tedd a színeket:

vörös + citrom =
vörös + kék =
citrom + kék =

A másik két sorban te választhatod ki, hogy melyik színt kevered össze melyikkel!

Emlékeztetőül: A feketét és a fehéret nem használjuk itt most, hiszen azok.... ? :)

Amire szükséged lesz:
- rajzlap
- körző vagy vonalzó és grafitceruza
- ecsetek
- vízfesték vagy tempera
- vizes tál

Beküldési határidő: 2020.05.13., szerda, 12:00

Jó munkát kívánok mindenkinek! :)

Orsi néni

Kis segítség: 

A bejegyzés trackback címe:

https://myfairygarden.blog.hu/api/trackback/id/tr4115637058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tündérkertem

Írásaim a mindennapjaimról szólnak, amelyek egy pici, múlt századból ránk maradt falucskában telnek el. Portám kapuin belül saját kis csodavilágomat dédelgetem. Új erőkre támaszkodom, amelyben a fő irányadó a béke és a nyugalom, valamint a kétezi munka. Ha van kedved, tarts velem! :)

Friss topikok

  • FairyGarden: @Csaba121: Azt hiszem, tudom miről beszélsz! :) Ott nekem a földszinti előcsarnok üveg tetőszerkez... (2019.07.25. 22:23) Varázslatos lépcsősorok
süti beállítások módosítása