Tündérkertem

Új élet - új varázslatokkal

Élet fehérliszt és cukor nélkül
avagy cukorbetegségem története

Hol is kezdjem... Lássuk csak... Talán három évvel ezelőtt illene, amikor a tavaszi szünetet ágyban voltam kénytelen tölteni. Szédültem még ülve is, amire mindenki azt mondta, hogy a frontoktól lehet (akkor épp nagyon szeles volt az időjárás). A háziorvosom azonban kevéssé volt derűlátó, így elüldött egy teljes vérképre, sürgős beutalóval.

Gyanúja beigazolódott: a pajzsmirigy-értékem 10.8 volt, ami alulműködést jelent. No de mit is kezdjen ezzel egy teljesen laikus ember, aki életében tartósan gyógyszert nem szedett, és orvoshoz is maximum az éves szűrővizsgálatokra járt eddig? Pánikba esett. Természetesen.

A háziorvosom javaslatára bejelentkeztem dr. Tőzsér Lóránd endokrinológus főorvos úr magánpraxisába, aki még azon a héten fogadott. Nem kecsegtetett sok jóval, teljesen elképedt a pajzsmirigy-értékemet látva, és gyógyszert írt fel az alulműködésemre. Emellett előirányozta a diétát (ami nem az volt, amit ma követek, hanem egy alapdiéta, hiszen akkor még a diabétesz ténye nem bizonyosodott be), majd két hónap múlva várt vissza, friss leletekkel. Ekkorra a gyógyszer már hatott, így elküldött cukorterheléses vizsgálatra, mivel a családomban volt egykor cukorbeteg, valamint az alulműködéssel együtt is járhat "szerencsére".

Három hónap diéta és cukormentes étkezés után meg is kínálták a szervezetemet 50 gramm fruktózzal. Rettegtem, hogy hogy fogom bírni, féltem az adatoktól, de az ott töltött két óra alatt még csak a víz sem vert le. Tudtam, hogy ez valószínűleg azt jelenti, hogy cukorbeteg vagyok, de még akkor sem hittem el. Másnap, amikor az értékeket olvastam a leleten (és a két órás mérés 13.2-t mutatott), elsírtam magam. Tehetetlen voltam, zaklatott és egyedül éreztem magam. Nem tudtam, hogy most mit is kellene tennem.

diabetesz-cukorbetegseg-8.jpg

A kép forrása: 123rf.com

Körülbelül 2 óra teljes hisztéria után leültem a gép elé és keresni kezdtem a megfelelő diétát. Épp ekkor hívott az egykori művészettörténet professzorom, aki meghívott egy zárt facebook csoportba (ekkor tudtam meg, hogy ő is cukorbeteg). Így találtam rá a 160 gr-os diétára, amelyet mint kiderült, rajta kívül is nagyon sok ismerősöm alkalmaz. Ekkor 106 kg-ot mutatott a mérleg (ami a 186 cm-es magasságom miatt nem volt feltűnő annyira), és tényleg hittem abban, hogy a Tőzsér doktor úr által beállított gyógyszerek működni fognak.

A diétasuli linkje: https://kifoztuk.hu/tag/160g-dietasuli/ 

Likvidáltam a konyhából mindent, amit eszerint a diéta szerint nem lehet fogyasztani (fehérliszt, tészta, aszalt gyűmölcsök, egyáltalán a gyümölcsök nagy részét, stb.) és nagy levegővétel után belevetettem magam egy új életformába. 

Jelentem: jó úton haladok! 25 kg fogyás után mondom ezt, jó értékekkel.

Azóta több ismerősöm váltott, egészségesebbé téve az életét ezzel a módszerrel, és náluk is működik. A csoport pedig egy áldás az életemben, hiszen rengeteget tanultam/tanulok ma is a tagoktól.

Kedves olvasó, ha az oldalamra találtál és olvasod ezt a bejegyzést, kérlek tégy magadért annyit, hogy évente egyszer menj el vérvételre és kérj teljes vérképet! Hidd el, nem nagy érvágás, összesen talán 10 perc az egész. Ha pedig baj van, azonnal cselekedj!

Ne feledd: egy életed van!

A bejegyzés trackback címe:

https://myfairygarden.blog.hu/api/trackback/id/tr7618091194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tündérkertem

Írásaim a mindennapjaimról szólnak, amelyek egy pici, múlt századból ránk maradt falucskában telnek el. Portám kapuin belül saját kis csodavilágomat dédelgetem. Új erőkre támaszkodom, amelyben a fő irányadó a béke és a nyugalom, valamint a kétezi munka. Ha van kedved, tarts velem! :)

Friss topikok

  • FairyGarden: @Csaba121: Azt hiszem, tudom miről beszélsz! :) Ott nekem a földszinti előcsarnok üveg tetőszerkez... (2019.07.25. 22:23) Varázslatos lépcsősorok
süti beállítások módosítása