Tündérkertem

Új élet - új varázslatokkal

Kerti körút
Képes bejegyzés a "félidőben" járó veteményesben

Nyár dereka van, s ez azt jelenti, hogy lassacskán kedz a munka megtérülni és látszani is a kerben. Esetemben látványosan, mivel a tavalyi ideköltözésemkor szinte semmi nem volt itt. 

Az igazság az, hogy egy évvel ezelőtt csak reménykedtem abban, hogy amit elképzeltem, az valósággá is válik - mármint a kerttervezés terén. Volt egy hatalmas, kezeletlen terület, ahol egyetlen árva virág vagy kertnek nevezhető terület sem volt, hiszen az előző tulajdonos és a kedves élettársa mindenben a minimumra (és a mutyira) törekedett. Két németjuhász kutyájuk miatt minden murvázott és elszeparált volt, és ez még csak a kert... Abba most ne menjünk bele, hogy a házban mi nem volt rendben, mert akkor holnap estig írnám ezt a bejegyzést. Nyilván még mindig nincs kész, no meg az a helyzet, hogy már most kicsi a hely, pedig azt hittem, hogy sok is lesz, nem hogy elég. :D

Aki ismer, az tudja rólam, hogy zöldség- és gyümölcsevő vagyok nagyrészt (nem, nem vagyok vegán), és természetesen virágmániás is. Azt hiszem, hogy ez genetikai dolog, mert a családban szinte mindenki ezzel "fertőzött". 

A napom fénypontja például a locsolás, illetve minden hazaérkezéskor az első utam a veteményesbe vezet, még ha szakad az eső, akkor is. A szomszédban lakó barátnőm is hasonló cipőben jár, bár ők egy hatalmas kertet gondoznak a párjával. Gábor szerint kabaré, amit művelünk újabban, persze mi csak jót nevetünk a morgásán (általában). :) Egy biztos: kertészetbe nem igazán merünk csak úgy besétálni, mert eddig is mindig egy-két újabb tő növénnyel jöttünk haza onnan...

Februárban vetettem életemben először paradicsomot és paprikát, a lakás úgy nézett ki, mint egy növénykeltető. Gondoztam őket egészen a májusi kiültetésig idebent, de még akkor sem hittem el, hogy ez nekem sikerülhet. Hat fajta paradicsomot (Brutus maxi, San Marzano, Tigerella, Black cherry, sárga és piros koktélparadicsom) és két fajta paprikát (Alexander és Bácskai fehér), ezen kívül korai karalábét, három fajta cukkinit, patiszont, sütőtököt és céklát vetettem, valamint fűszernövényekkel színesítettem a palettát a magaságyásokban és a balkonládákban. A virágoskertbe körülbelül tíz fajta dísznövényt szántam, s örömmel jelenthetem: mind kikelt/kihajtott! :) (Katonarózsa, kardvirág, törökszegfű, pézsmaszegfű, harangvirág, sásliliom, sarkantyúka, szarkaláb, lufivirág, bársonyvirág.) Sőt: édesanyáméknak, a húgoméknak és két baráti családnak is jutott a palántákból. :)

Vásároltam azért - biztos, ami biztos alapon - a szomszéd faluban található Pere Kertészetben két paradicsomfa palántát és kápia-, alma-, kosszarv- és fehérpaprika növendékeket is.

De helyettem beszéljenek inkább a képek. :)

Polly kutya, a kert őre :D

img_20190702_194602.jpg

A magaságyásaim bontott téglából készültek, amelyek aljába a vakondokok elleni védelem gyanánt geotextil került, feltöltve pedig pihent erdei földdel lettek.

img_20190702_205527.jpg

Fejlődő sárga koktélparadicsomok :)

img_20190713_122621.jpg

Black cherry paradicsomok :)

img_20190713_122643.jpg

Cukkinivirágzás :)

img_20190713_122744.jpg

Kápia paprika

img_20190713_122807.jpg

A paradicsomfa termései vol. 1.

img_20190716_194410.jpg

A paradicsomfa termései vol.2.

img_20190716_194419.jpg

Brutus maxi :)img_20190716_194450.jpg

TIgerella :)

img_20190716_194444.jpg

San Marzano :)

img_20190716_194502.jpg

Szarkaláb a virágoskertben 

img_20190713_122910.jpg

Katonarózsa 

img_20190713_122924.jpg

Oroszlánszáj-erdő :)

img_20190713_122957.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://myfairygarden.blog.hu/api/trackback/id/tr214974134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tündérkertem

Írásaim a mindennapjaimról szólnak, amelyek egy pici, múlt századból ránk maradt falucskában telnek el. Portám kapuin belül saját kis csodavilágomat dédelgetem. Új erőkre támaszkodom, amelyben a fő irányadó a béke és a nyugalom, valamint a kétezi munka. Ha van kedved, tarts velem! :)

Friss topikok

  • FairyGarden: @Csaba121: Azt hiszem, tudom miről beszélsz! :) Ott nekem a földszinti előcsarnok üveg tetőszerkez... (2019.07.25. 22:23) Varázslatos lépcsősorok
süti beállítások módosítása